قیمت خودروهای وارداتی کاهش یافت
 

با توجه به روند کاهشی نرخ ارز طی روزهای اخیر این امید ایجاد شده است که کابوس مشتریان از افزایش قیمت خودرو ها تا حدودی پایان یابد. هر چند رهایی از این کابوس کار آسانی نیست، اما کمرنگ ‌تر شدن آن می‌تواند آرامش را به بازار، خریداران و رونق خودرو بازگرداند.اما از آنجایی که کاهش شدید تولید خودرو با افزایش نرخ ارز از سال گذشته آغاز شد و در پی آن قیمت‌ها نیز افزایش یافت، حال با کاهش نرخ ارز این سوال پیش می‌آید که آیا کاهش نرخ ارز منجر به افزایش تولید یا کاهش قیمت‌ها می‌شود؟

رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل با توجه به روند کاهشی نرخ ارز و تاثیر آن بر بازار  خرید و فروش و قیمت خودرو های داخلی و وارداتی گفت : با کاهش نرخ دلار در روزهای اخیر ،قیمت خودروهای وارداتی حدود 5 درصدی کاهش قیمت داشته است اما روند کاهشی نرخ ارز تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی نگذاشته است.

حسن زمانی افشار در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به عدم تاثیر روند کاهشی نرخ دلار بر بازار قیمت خودروهای داخلی گفت : در حال حاضر بازار خودروهای داخلی روند عادی را  سپر ی می کند اما همچنان بازار روانی برای خرید و فروش خودروهای داخلی وجود ندارد .

وی همچنین روند کاهش قیمت خودروهای وارداتی را موجب عدم خرید و فروش در این بازار دانست و گفت : با توجه به کاهش نرخ دلار در روزهای اخیر و احتمال ادامه این روند، بازار خودروهای وارداتی در رکود به سر می برد  و خرید و فروشی صورت نمی گیرد .

وی با اشاره به روند نامناسب بازار خودرو در تابستان امسال در مقایسه با سالهای گذشته ، تصریح کرد : متاسفانه تابستان امسال بر خلاف رویه  سالهای گذشته ، بازار خودرو با رکود سنگینی مواجه بود اما با ادامه کاهش نرخ ارز پیش بینی می شود طی روزهای آینده بازار خودروهای داخلی نیز با کاهش قیمت و رونق بیشتری مواجه شود.

وی گفت : هم اکنون بازار خودرو در انتظار ادامه روند کاهش نرخ دلار است طبعا به هر میزان قیمت دلار کاهش یابد تاثیر آن بر قیمت خودروها ، خصوصا قیمت خودروهای وارداتی بیشتر خواهد بود.

رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل در ادامه افزود : همواره با شروع سال تحصیلی و پایان سفرهای تابستانی ، بازار خرید و فروش خودروهای نو با رکود مواجه می شود و رونقی خوبی در بازار خودروهای دست دوم بوجود می آید اما به نظر می رسد امسال با پایان تعطیلات و ادامه کاهش نرخ ارز، قیمت خودروهای داخلی با افت و بازار خودروهای نو نیز رونق بیشتری یابد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 121
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 663
بازدید ماه : 12850
بازدید کل : 462564
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2